Det er blevet tid til nye udfordringer, og ikke mindst tid til at sige tak!
Jeg er stoppet hos Deducta efter 2,5 år, hvilket har været en fantastisk tid. Jeg har lært utroligt meget om alt indenfor SEO, Online Markedsføring, e-Commerce, Online strategi, og ikke mindst lært radikalt nye måder til at tænke Online Business. Jeg startede som Senior SEO Specialist a.k.a. Google-manipulatør, og sluttede som teamleder for praktisk talt alle konsulenterne i huset. Den sidste del har givet mig en masse erfaring om personale, ansættelser, konflikthåndtering og ikke mindst at tænke mere strategisk. Absolut nogen fede udfordringer, der har været gennem årene. Det bedste har dog været mine yderst kompetente kolleger, som i den grad har knoklet for at vi skulle komme i mål – sammen!
Hvad nu?
Nu er det så blevet tid til nye udfordringer. Jeg er i flere rekrutteringsprocesser netop nu – de fleste er i det afsluttende stadie, så det bliver rigtig interessant at se hvor det bringer mig hen af. Absolut interessant faktisk! Intet er dog underskrevet endnu, så før blækket er sat på papiret, er jeg stadig åben for nye muligheder.
Endeligt skal der siges tak!
Mine år hos Deducta havde ikke været det samme uden mine kolleger, kunder og samarbejdspartnere.
Der er en masse personer, som jeg gerne vil sige tak til. Her kommer en brøkdel af dem:
Søren Skovdahl: Jeg har lært virkelig meget af dig om digital strategi, indsalg af store komplekse projekter, løsningstilgange på globale marketingskampagner og utrolig meget mere. Tak for det!
Henrik Astrup Sørensen: Jeg har lært meget af dig om personaleledelse, benhård budgettering og virksomhedspolitik. Tak for det!
Karina Bryrup Lauridsen: Sammen har vi grint, grædt, dummet os, skændtes, været kreative og strategiske, imens vi hver især udviklede os som ledere. Jeg ved at du har udviklet dig meget, og jeg gjorde ligeså sammen med dig. Tak for det!
Philip Sander Nielsen: Du har til hver en tid udfordret tankegangen i Deducta. Du er et af de mest kompetente Online Marketing mennesker, jeg har arbejdet sammen med indtil nu, og det har været en absolut fornøjelse. Du har bidraget med rigtig meget positivt til Deducta-forretningen. Du har også vist dine evner, til at lede dit team, og skabe nye produkter og processer. Absolut noget, der kan måles på bundlinjen. Tak for det!
Nikolai Lønne: Du er en knalddygtig SEO-mand, og jeg har uden tvivl lært meget om teknisk SEO af dig. Tak for det!
Michael B Kjeldsen: Manden der kan fikse ethvert stylesheet, trylle split-tests ud af ærmerne og brænde så meget for konverteringsoptimering, at der skulle stå CRO tatoveret ind på brystkassen. Måske gør der allerede? Ellers burde du! Tak for at have lært mig en masse om konverteringsoptimering, og en masse andre områder indenfor online marketing. Tak!
Nikolaj Mogensen: Du er en god knægt. Du har hjertet det rette sted, og leverer høj kvalitet til kunderne. Samtidig er du en benhård forretningsmand, og brænder heftigt for SEO. Du skal nok blive til en masse – det er jeg slet ikke i tvivl om :-). Tak for at givet mig en masse ny viden på content marketing og e-commerce!
Lars Riemann Andersen: Du har i samarbejde med Philip været med til at skabe nye produkter i Deducta, og har ledet nogen heftige udviklingsprojekter, som har været ekstremt komplekse. Det har i sig selv været en læring, at se hvordan du håndterede alle de forskellige dele af de store projekter. Tak for det!
Morten Nielsen: Du har vist så meget styrke og vedholdenhed, når det gjaldt om at få kunderne til at forstå hvordan digitalt design og usability fungerer. Den stolthed og ære i håndværket, har givet så meget tiltro til de produkter vi har leveret, at det har været fantastisk. Du har lært mig en masse om interaktionsdesign og om user experience, og det har været fedt at få et stort indblik i den mere kreative del.
Anders Visby: Manden der kan trylle fede kreative ideer op af lommen. Du har lært mig en masse om hvordan man kører de kreative processer, og ikke mindst udfordret designmæssigt. Tak for det!
Jesper Feldthaus: Excel-ninjaen, som kan laver makroer i søvne, og lave de fedeste rapporteringssetups. Opsætning af usædvanligt heftige Analytics løsninger har du også tryllet ud af ærmerne, sammen med en masse andre værktøjer. Tak for en masse viden på den analytiske del!
Henrik Bondtofte: Vi havde ikke meget tid sammen, men du lærte mig stadig en masse om den mere tekniske del af SEO, samt ikke mindst online business og affiliate. Tak for det!
Emilie Louise Carlson: Du er en hamrende dygtig Adwords-flicka! Du har været med til at sætte nogen vilde kampagner op igennem tiden, og du brænder lige så meget for online forretningsoptimering, som resten af Deducta-holdet, hvilket ikke siger så lidt. Du har lært mig en masse om skandinaviske PPC-kampagner og optimering af disse. Tak for det!
Natali Miara Pedersen: Jeg har altid været et meget resultatorienteret menneske, men du har lært mig meget af styrken ved at fokusere på processen undervejs. Du er en knokler og sætter en ære i kvalitet og leverancer til tiden. Tak for at lære mig en masse om den gode proces.
Pernille Sinkjær og Maj Sara Kofoed: I var begge nogen af mine første ansættelser i Deducta. I har på hver jeres vis kæmpet benhårdt for at give kunderne de bedste resultater, og altid levere til tiden. Det har været en fornøjelse at arbejde med jer, og jeres høje indlæringskurver indenfor Online har lært mig meget om hvordan man skaber et lærende miljø. Tak for jeres loyalitet og dedikation!
Jacqueline Petersen: Du har en vilje og en tilgangsvinkel som mange kan lære af! Når du sætter dig for at lære noget, så gør du det all in. Meget imponerende! Du har været en kæmpe hjælp på de spanske kampagner, og det har været en stor læring at se det engagement og dedikation du har til Online Marketing faget. Tak for det!
Philip Arnaa: Sjældent har jeg mødt en sælger med så meget ild i røven! Og med en ild, som faktisk kunne levere salg, hvilket var fedt at se! Din iver har lært mig en masse om at salg er benhårdt arbejde, men gjort på den rigtige måde, yderst effektivt. Tak for det!
Jakob Hertz: Da jeg kom til Deducta var du den perfekte sparringspartner på samspillet mellem SEO og IA og UX. Det var virkelig fedt at møde en, der forstod koblingen imellem de forskellige verdener. Og så var du ikke bleg for at udfordre! Tak for det!
Caroline Kalkar: Du brænder kraftigt for social media – no doubt about that! Du har været en fed inspirationskilde til nye tilgangsvinkler på kundernes kommunikation, samt ikke mindst vores egen. Tak for det!
Steen Enegaard Guttman: Rosinen i pølseenden. Du har gennem tiden givet mig mere og mere ansvar, og absolut lært mig en masse om virksomheds- og personaleledelse. Du har også lært mig en masse indenfor salg, hvilket har været en fornøjelse. Tak for det!
Lars Christian Eriksen, CIMA Development: Du har været en fantastisk sparringspartner på alle de ledelsesudfordringer, som der har været igennem min tid. Jeg ved at Karina Bryrup Lauridsen også har sat stor pris på din sparring, så af hjertet tak!
En stor tak til Google Danmark, for en masse sparring og gode arrangementer. En stor tak til Facebook teamet i Irland, for at hjælpe med en masse udfordringer. En stor tak til vores udviklere verden over.
Ikke mindst en stor tak til alle vores kunder, for at vise os den tillid som det kræver, når man kommer så dybt ind under huden på de forskellige virksomheder, som vi har gjort.
Tak til alle øvrige, som har påvirket mig positivt. I ved hvem I er.