• Email
  • Facebook
  • Google
  • Instagram
  • Linkedin
  • Twitter
  • Rss
  • Om Christian Godoy Jørgensen
    • Bøger jeg anbefaler
    • Links
  • Online Marketing Guiden
  • Online Markedsføring
    • Online Markedsføring – billeder og illustrationer
    • Social Media Marketing
      • Sociale Medier
      • Sociale Medier – billeder & illustrationer
      • Sociale medier – Hvorfor skal jeg være opmærksom på dem?
  • Søgemaskineoptimering

Sociale Medier

Hvad er sociale medier?

Sociale medier defineres bedst inden for rammerne af den tidligere medieindustris paradigme. Traditionelle medier, såsom tv, aviser, radio og magasiner, er envejs statiske massemedier. F.eks bladudgiveren Aller, er en stor organisation, der distribuerer dyrt indhold til forbrugerne, mens annoncørerne betaler for det privilegium at indsætte deres annoncer i mellem dette indhold. Eller du sidder ned, ser dit yndlingsprogram i TV, og pludselig er du afbrudt af reklamer om Pampers bleer og Carlsberg-øl. Hvis du er uenig med noget, du læser i avisen, kan du ikke sende redaktionen en hurtig tilbagemelding (undtaget er selvfølgelig netaviserne – men spørgsmålet er om de læser kommentarerne?). Synes du at din radiovært på P3, The Voice eller Nova FM går lige over stregen, så kan du heller ikke bare tage direkte kontakt med værten. De gamle medier er altså udpræget envejs kommunikation.

Sociale media

Nye web-teknologier har gjort det nemt for alle at skabe – og vigtigst af alt – distribuere deres eget indhold. Et blogindlæg, en Facebook opdatering, et tweet eller en YouTube video kan produceres og ses af millioner næsten gratis. Annoncører behøver ikke at betale forlag eller distributører enorme summer af penge til at cementere deres budskaber; nu kan de lave deres eget interessante indhold, som brugerne kan flokkes om.

Sociale medier kommer i mange former, men de syv mest populære er: blogs, microblogs (Twitter), sociale netværk (Facebook, LinkedIn), medie-delingssider (YouTube, Flickr), sociale bookmarking og afstemningssteder (Digg, Reddit), Review websteder (TripAdvisor) og fora (fx Amino).

Social Media Marketing

Social Media Marketing handler om at markedsføre sig ved hjælp af de sociale medier. En disciplin, som skiller sig ud fra traditionel markedsføring. Social Markedsføring omhandler nemlig dialogen, og mødet med sine interessenter, kunder, konkurrenter i det åbne Internet-rum. En opgave, som kan være rigtig svær for traditionelt tænkende markedsføringsfolk, da de er vant til massemedierne, “liking”-tests, GRP og andet old-school marketing :-).

Jeg vil med denne blog derfor løbende fortælle om hvordan man som virksomhed kan bruge de sociale medier, til at markedsføre sin virksomhed.

Kontakt Christian Godoy Jørgensen

  • +45 60605776
  • christian@digitalwasabi.dk
  • Contact Us
  • christianjorgensendk
    • Linkedin
    • Twitter
    • Instagram
    • Facebook
    • Rss
Christian Anders Jørgensen

Seneste indlæg

  • Podcast interview: Hvordan vi arbejder med content marketing hos Planday
  • 10 råd: Sådan får du succes med Content Marketing
  • Fanget i Bodil-stormen? Find #Husly her!
  • Nu med globale udfordringer som Head of Marketing hos Planday!
  • Udnyt Facebook annoncering endnu bedre med Custom Audience + et beskidt trick!

Kategorier

  • Billeder
  • Blogs
  • Content Marketing
  • Deducta
  • European Transportation Collaboration
  • Facebook
  • Facebook Ads
  • Gadgets
  • Google Adwords
  • Google Analytics
  • HD Speciale i Online Markedsføring
  • International SEO
  • Interviews i Radio/TV
  • Iværksætteri
  • Karriere
  • Kuriosum
  • LinkedIn
  • Markedsføringsstrategi
  • Om Christianjorgensen.dk
  • Online Markedsføring
  • Planday
  • Social Media Marketing
  • Social Medier
  • Sociale medier
  • Søgemaskineoptimering
  • Søgemaskiner
  • Søgeordsanalyse
  • Twitter
  • Web-udvikling
  • weblog
  • Wordpress