Følgende bøger har jeg fundet særdeles inspirerende i forhold til Social Media Marketing, Online Markedsføring, online business, entreprenørskab og personlig udvikling:
Markedsføring gennem de sociale medier:
World Wide Rave: Creating Triggers that Get Millions of People to Spread Your Ideas and Share Your Stories
– World Wide Rave er en lille hurtig bog at læse, som har rigtig mange gode pointer, og er nem at tage fra teori til praksis:
The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly
– The New Rules of Marketing and PR er den udvidede udgave af World Wide Rave – køb derfor ikke begge to – det er bare dobbeltkonfekt. Den går mere i dybden med flere områder, og er bare rigtig god!
Putting the Public Back in Public Relations: How Social Media Is Reinventing the Aging Business of PR
– Kører benhårdt på Online PR og hvordan man skaber værdi herigennem. Brian Solis, som har skrevet bogen har lige udgivet en ny bog, som hedder “Engage”, som har fået yderst positive vurderinger. Jeg har ikke selv læst den endnu, men Solis er dælme skarp: Engage!: The Complete Guide for Brands and Businesses to Build, Cultivate, and Measure Success in the New Web
Online Markedsføring og online handel:
Har du en lidt mere mere strategisk tilgang til Online Markedsføring, så er de to nedenstående bøger lige i øjet. De er skrevet af denne samme forfatter, nemlig Dave Chaffey.
Internet Marketing: Strategy, Implementation and Practice (4th Edition)
– Tager virkelig alle aspekter Online Markedsføring ind, og er god til at bryde nogen af de marketingsparadigmer, vi har i hovedet i forhold til online.
E-Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice (5th Edition)
– Er fokuseret på det at drive online forretning. Der er visse elementer fra Internet Marketing-bogen, som går igen, men ellers komplementerer de hinanden rigtig godt.
Webanalyse
Har du svært ved at få værdi ud af alle oplysningerne i fx Google Analytics, så er der her en ledetråd:
Actionable Web Analytics: Using Data to Make Smart Business Decisions
– Er praktisk orienteret, og lige til at gå, selv for ikke-analytikere :-)..
Konverteringsoptimering og Usability
Rocket Surgery Made Easy: The Do-It-Yourself Guide to Finding and Fixing Usability Problems
– Det er efterhånden en gammel traver, men burde være noget enhver med ansvar for en website/webshop burde læse. Livet skal være nemt for vores brugere og kunder!
Don’t Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability, 2nd Edition
– Er fuldstændig i tråd med Rocket Surgery-bogen.. Få vores brugere til at gøre det, som vi de skal gøre, uden at de skal tænke :-).
Personlig udvikling og Iværksætteri
Rich Dad Poor Dad: What The Rich Teach Their Kids About Money That the Poor and Middle Class Do Not!
– Jeg fik tippet fra Yngvi Karlson, som bl.a. ejer Safegear.dk. Jeg er netop igang med at høre den i lydbåndsudgaven. Den udfordrer fundamentalt hele lønmodtager-tankegangen, samt måden vi tænker om penge på. Jeg er virkelig imponeret allerede, så prøv den!
The 4-Hour Workweek: Escape 9-5, Live Anywhere, and Join the New Rich (Expanded and Updated)
– endnu en genial bog, som igen udfordrer hele vores måde at arbejde på, workoholics, outsourcing af alt fra kundeservice til bestilling af tid hos frisøren m.v. Absolut læseværdig!